torstai 14. marraskuuta 2013

elämää maapallon toisella puolen

DSC_0082DSC_0117DSC_0151PicMonkey CollagePicMonkey Collage2PicMonkey Collage3
Vähän low motivation ollu tässä bloggailussa lähiaikoina hehe... Tänään oon viettäny rentoo päivää kotona, oli lyhyt ja oikeestaan aika sisällötön koulupäivä, sitten otin pari rokotusta, tein lyhyen pyöräilytreenin ja nyt oon syöny erittäin paljon ja kattonu varmaanki neljä jaksoo Greyn Anatomiaa. Viikonlopulle on kaikkii kivoja planeja ja ootan sitä jo innolla! Musta vaan tuntuu et tää kuluva viikko on vaan kestäny yhteensä pitempään ku koko lukion kaks ekaa jaksoa. Mulla on nyt tällä hetkellä ihan surkee motivaatio myös koulujuttujen suhteen ja mun oliski nyt skarpattava esimerkiks matematiikassa, jotta edes pääsen sen läpi... Koeviikko siintää tasan viikon päässä, toisaalta ihan kivaa, perjaatteessa osa päivistä lepoa, mut auta armias sitä stressin määrää. Oon ihan armottoman hyvä stressaamisessa kaikissa asioissa ja mun erityisiin vahvuusalueisiin kuuluu kouluasiat.
Tähän koulustressiin on nimittäin syy. Itseasiassa mullehan on nyt perjaatteessa ihan sama, mitä sieltä kokeesta tulee, kunhan läpi päästään. Mutta. Oon hakenut vaihtoon Jenkkeihin UP Educationin kautta. Sain paikan (jee!!) ja oon just saanu melkein kaikki paperit lähetettyä sinne ja tehtyä vaaditun kielitestin. Jotta siellä katottas hyvällä silmällä, keskiarvon pitäis lukiossa pysyä ihan hyvänä. Mun KA:han oli tosi korkea kun pääsin ysiltä, eli sitä on kyllä varaa laskea. Mutta kun tällä kertaa se ei välttämättä ookaan se lasku kiinni siitä, etten viitsi, vaan siitä, etten osaa. Toisaalta, ehkä ne ymmärtää siellä.

 Mutta niin, vaihtovuosi siis kutsuu ens syksynä!! Oon tosi tosi tosi innoissani lähössä Jenkkeihin, vaikkei siltä aluks ehk vaikuttanu hehe. UP Education tuli itseasiassa esiin, kun mun yks kaveri oli niiden haastattelussa ja kun hän kerto tästä firmasta, musta jotenkin tuntu et se ois se mun vaihdon järjestäjä. Niinpä itekkin kävin haastattelussa, tai ei se oikeestaan ollu mikään kunnon haastattelu, tosi rento juttutuokio vaan, ja vaikutti tosi hyvältä! Niinpä alotin tekemään vaihtopakettia. Mulla ei vielä ole mitään hajua paikasta, jonne tulen päätymään, ei perheestä, jonka luokse menen, ei edes osavaltio ole vielä tiedossa. Tämä kaikki selviää aikasintaan vuoden vaihteen jälkeen ja viimestään muutamaa päivää ennen lähtöä syyskuussa. Aikahaarukka on siis tosi iso ja nyt oottelen jännityksellä, että mitä tuleman pitää. Osavaltiotoiveen sain tehdä ja tässä järjestys:
1. Florida
2. South Carolina
3. North Carolina
Valkkasin nää sen takia, koska ne on melkein ympärivuotisia "kesäosavaltioita", eli siellä on yleensä tosi hyvät mahikset jatkaa yleisurheilua. Lisäksi haluaisin kokeilla jotakin muuta kuin Suomen neljää vaihtuvaa vuodenaikaa ja katsoa, oonko oikeesti sellanen kesänrakastaja kuin luulen olevani. Sitten näissä kolmessa on myös suht' iso väkiluku verrattain pinta-alaan, eli koulut ovat yleensä isoja, jolloin niissä on paljon harrastusvaihtoehtoja. Osavaltiotoivetta ei siis kuitenkaan ole pakko kaikkien tehdä, eikä se toteudu varmasti.

Tässä oli  nyt vähän faktoja liittyen tulevaan vaihtarivuoteen! Aattelin kirjottaa vielä fiilispostauksen asiasta, koska tästä tuli nyt jo kilometrin mittanen... Mutta juu oli oikeestaan ihan kiva kirjotella tännekin pitkästä aikaa. Palaillaan ja kommentoikaa onko jotain mitä haluaisitte jo nyt tietää ja pahoittelut, jos tekstistä tuli kovin epäselvä!

2 kommenttia:

  1. teetkö sä vaihtariblogikin sitten :) (en ainakaan vastausta siihen löytänyt)

    http://more-than-we.blogspot.fi/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. joo ajattelin kyllä tehdä! oon niin monia vaihtariblogeja silmät sydäminä lueskellu, että pakko se on omakin pistää pystyyn hehe :)

      Poista