tiistai 27. elokuuta 2013

mitä sieltä ulkoisen olemuksen alta paljastuukaan

11 asiaa minusta. Toivon, et keksisin juttuja, jotka ei vielä oo täällä tullu esiin! Kommentoikaa ihmeessä jos samaistutte mun outouksiin XD

1. Koukutan itteni mitä ihmeellisimpiin asioihin, esimerkkeinä appelsiinimehu, kuvanmuokkausohjelma VSCOcam, Bepanthen-rasva... Lista jatkuu.

2. Rakastun yleensä yhteen tai kahteen biisiin kerralla ja kuuntelen ne yleensä parin viikon kuluessa loppuun. Tykkäisin tehä niin, että voisin kuunnella hyvää biisiä pitempään ja nauttia siitä, mut ehei, perkeleen repeat-nappula kutsuu. Laitan parit esimerkit sellasista biiseistä tähän alle.


3. Mun muistot rakentuu yleensä tosi vahvasti sen ympärille, mitä kuulen ja haistan :D eli mun muistot on yleensä sidottuina biiseihin ja erilaisiin tuoksuihin. Jos kuulen tauon jälkeen vaikka jonkun joskus tosi paljon kuunnellun biisin, jonka "aikakauteen" liittyy muistoja, mun mieli palautuu tosi elävästi sinne. Joskus en pysty kuuntelemaan jotain biisiä pitkään aikaan, jos mun mieli liittää siihen jotain esimerkiksi surullista. Tuoksut taas on yleensä tosi positiivisia, haha. Esimerkiks mun kavereiden pitkään käytetyt hajuvedet tuo mun mieleen niiden kanssa vietetyt ajat ja kaikki hyvät muistot!
4. Harrastan seiväshyppyä. Ja rakastan sitä, tai oikeemmin meillä on ehkä viha-rakkaussuhde XD se tuo mun elämään sellasta arkista jännitystä, jota ilman en pärjää. Sen takia mun laji ei esimerkiksi ole pituushyppy, joka siis on kivaa, mutta vailla minkäänlaista extremeä! Rakastan sitä tunnetta, kun päästää seipäästä irti siellä vähän yli kolmessa metrissä ja saa tuntea ihan pienen hetken lentävänsä. Hehe, hulluutta on sitäkin monenlaista ;)

5. Oon siis ykkösellä Mäkelänrinteen lukiossa ja tykkään kovasti!! Aluks olin pihalla ja vihasin koko koulua, mut nyt jo sujuu. Ainoo miinus on, etten vieläkään päässy eroon niiin vihatusta koulusuunnistuksesta...
6. Mul on hyvät kilpailuhermot! Kaikkein kovimmat paikat saa mut lentämään ja innostumaan eniten. Sen osottaa enkan tekeminen jo kaksissa perättäisissä SM-kisoissa. Luulen, et ne on kehittyny telinevoimistelussa, koska siellä oli vaan yks suoritus per teline per kisa, eli kaikki oli yhdestä virheestä kiinni. Nyt seipäässä on edes ne armolliset kolme yritystä per korkeus.

7. Olen siis entinen telinevoimistelija ja luulen, että tää jännityksen hakuisuus on sieltä lähtöisin. Vaatii aika kovaa päätä lähteä hyppäämään esimerkiks takaperinvolttia yli metrin korkeella ja kymmenen senttiä leveellä puomilla :D mut se fiilis kun sen tekee on mahtava! Tykkään siis ylittää itteni ja ettiä rajojani.

8. Oon matkustanu paljon ja se on mun juttu. Oon kokenu niin Intian suurkaupunkien hullun menon, kun sitten pienten upeiden keskiaikasten Italian pikkukaupunkien tunnelman, Alppien ihanat auringonlaskut sekä lomaparatiiseja maailman toisella puolen. Musta tuntuu tosi etuoikeutetulta, että oon näin nuoresta iästä huolimatta matkustellu paljon, kiitos vanhemmille! Mutta tää on vasta alkua... Iris ja Fanni kuulolle ;)

9. Jos on mahollisuus, tykkään viettää aikaa yksin. Se on mulle tärkeetä ja sillon kun on koko talo tyhjä oon autuaallinen XD mut oon silti tosi sosiaalinen! Haha kuulostaa hassulta, muotoilen uudelleen. Oon sosiaalinen ja rakastan viettää aikaa ihmisten kanssa, mut yksin oleminen on mun henkireikä, jollon jaksan taas sitte olla sellanen pirtee oma itteni.

10. Oon tyttömäinen sillon ku mua huvittaa, mut loppuajan saatan olla hyvinkin miehinen :D nautin verkkarit päällä vetelystä, mut taas toisaalta saan kiksejä mun neonpinkeistä iPhone-kuorista...

11. Mul on asennetta ja pokkaa ja oon siitä ilonen! Jos tarve vaatii teen fiksuuden rajoissa sen mitä tarvitaan enkä yleensä turhia kainostele. Oon myös yleensä aika varma siitä mitä haluan, ja osaan tehdä sen eteen töitä. 

Tällasta! Toivottavasti jaksoitte lukea, oli aika pitkä postaus. Mun pitäis viel kehitellä 11 kysymystä muille, sekä vastata haastajan kysymyksiin, mut jätän sen toiseen kertaan. Kiitos vielä lukijalle joka heitit mulle tän haasteen, oli kiva kirjotella vaihteeks vähän erilaisia juttuja! 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti